PLAY PODCASTS
Joan Pau Ortiz, president de la Confederació dels sindicats de metges de l’estat francès fa el punt sobre l'estat actual de l’epidèmia:

Joan Pau Ortiz, president de la Confederació dels sindicats de metges de l’estat francès fa el punt sobre l'estat actual de l’epidèmia:

Ràdio Arrels · Ràdio Arrels

May 14, 202012m 39s

Audio is streamed directly from the publisher (anchor.fm) as published in their RSS feed. Play Podcasts does not host this file. Rights-holders can request removal through the copyright & takedown page.

Show Notes

Les xifres del coronavirus demostren clarament un retrocés de la malaltia. A Catalunya Nord només 5 persones eren encara hospitalitzades dimarts quan l’ARS va publicar les darreres xifres. A l'estat francès i a Catalunya Sud el nombre de morts ha arribat al nivell més baix des de l'inici de l’epidèmia.
Unes dades que ens permeten veure la llum a la fi del túnel?
No del tot segons el President de la Confederació dels sindicats de metges de l'estat francès.
Pel doctor Joan Pau Ortiz les xifres demostren l'eficàcia que ha tingut el confinament de la població. Però també alerta que l’epidèmia encara segueix progressant i el nombre de contagis van augmentant.
El temor actualment és de veure aparèixer un segon brot de la malaltia. Per evitar-ho el doctor Ortiz recorda que els gestos barrera i el distanciament social són mesures que encara s’han d’aplicar malgrat el desconfinament.
Però el doctor Ortiz té molt clar que el desconfinament era necessari.