
Edith Mestres de l’oficina de turisme i de l’estació d’esquí de Formiguera
Ràdio Arrels · Ràdio Arrels
Audio is streamed directly from the publisher (anchor.fm) as published in their RSS feed. Play Podcasts does not host this file. Rights-holders can request removal through the copyright & takedown page.
Show Notes
Nova manifestació avui dels professionals de l’esquí i del turisme d’hivern. Després dels Angles, la setmana passada, aquest dijous ha tingut lloc a Font-Romeu en resposta a la prohibició per part del govern de mantenir tancats els remuntadors mecànics fins a mitjans de gener. La mobilització es va fer seguint la crida de l’Associació estatal dels Batlles de les estacions de Muntanya que reclamen una data d'obertura humanament acceptable per les estacions d'esquí. A Catalunya Nord, l'esquí representa 1 000 llocs de treball directes i 4000 d'indirectes.
Del ban dels esquiadors, amb aquest tancament de les pistes d’esquí al Capcir i a l’Alta Cerdanya, molts esperaven poder anar a esquiar a les estacions sud-catalanes. Però el govern ha decidit aplicar mesures dissuasives perquè els esquiadors francesos no vagin a esquiar a l’estranger. El primer ministre Jean Castex ha anunciat que es faran controls a les fronteres i que un aïllament de 7 dies haurà de ser aplicat a qualsevol ciutadà francès que hagi anat a esquiar a l’estranger.