PLAY PODCASTS
Catalunya Nord se salva d’un estiu negre d’incendis a Europa

Catalunya Nord se salva d’un estiu negre d’incendis a Europa

Ràdio Arrels · Ràdio Arrels

August 28, 20259m 30s

Audio is streamed directly from the publisher (anchor.fm) as published in their RSS feed. Play Podcasts does not host this file. Rights-holders can request removal through the copyright & takedown page.

Show Notes

Els incendis són un dels grans perills que afronten les regions mediterrànies cada estiu i que es compliquen en episodis de secada, en els quals la terra és molt més seca. Aquest 2025, Catalunya Nord no ha hagut de lamentar cap gran incendi, tot i que ha vist amb preocupació el fum del gran incendi de l’Aude, que va cremar unes 16.000ha a les Corberes Occitanes. A finals d’agost, però, la preocupació ha estat a la península Ibèrica, on han cremat 400.000 hectàrees al nord-oest d’Espanya i 200.000 a Portugal, convertint-se així en el 2025 en el pitjor any de la Unió Europea pel que fa als incendis, superant el milió d’hectàrees cremades. 

Joel Mené, bomber de Vilafranca del Conflent, explica que si Catalunya Nord no s’ha vist afectada per aquests grans incendis és per sort i que no s’ha d'abaixar la guàrdia durant el mes de setembre. Mené considera un que és un mes “crític” perquè alguns bombers no estan en actiu perquè estan fent la verema i els departaments mediterranis ja no compten amb el suport de bombers de la resta de l’estat, que venen a reforçar els mesos d’estiu. A més, Joel Mené insisteix en la importància de la gestió forestal, de la qual, diu, “se’n parla molt a l’estiu i després ningú no hi pensa”.

Joel Mené és bomber de Vilafranca del Conflent.