PLAY PODCASTS
2 de cada 3 nord-catalans creuen que el català hauria de ser obligatori a l’ensenyament

2 de cada 3 nord-catalans creuen que el català hauria de ser obligatori a l’ensenyament

Ràdio Arrels · Ràdio Arrels

September 1, 202510m 57s

Audio is streamed directly from the publisher (anchor.fm) as published in their RSS feed. Play Podcasts does not host this file. Rights-holders can request removal through the copyright & takedown page.

Show Notes

Un 64% dels nord-catalans estan a favor d’un ensenyament obligatori del català a Catalunya Nord i fins a un 87% defensen el reconeixement oficial de les llengües regionals de l’estat francès. Aquests són els resultats més destacats d’una enquesta publicada aquesta setmana per l’IFOP, encarregada pel partit Regions i Pobles Solidaris. 

El president de l’Associació per l’ensenyament del català (APLEC) Alà Baylac explica que aquests resultats no són sorprenents tenint en compte les enquestes dels darrers anys, però lamenta que les institucions continuïn essent hostils amb la llengua, ignorant l’opinió de la ciutadania. De cara a la reentrada, l’APLEC afronta el curs amb una rebaixa important de les subvencions per part del departament i la regió, cosa que provoca que, de moment, hi haurà algun centenar d’alumnes que no podrà començar els cursos de català aquest setembre. 

Alà Baylac és president de l’APLEC.